För två år sedan kom jag in kontakt med Gunvor Engström. En entreprenör och drivkraft ut i fingerspetsarna. När vi träffades hade hon bestämt sig för att satsa mer på den egna verksamheten där hon, i korta ordalag, jobbar som samtalspartner för att hjälpa företagsledare och människor i karriären att få en knuff framåt eller åt rätt håll. Så vi tog fram en helt ny logotype och en hemsida som du kan läsa mer om här.
I våras tog Gunvor kontakt med mig igen och ville förändra. Hon hade en idé om ett magazin där hon ville publicera egenutförda intervjuer med kvinnor i karriären… …på ett enkelt sätt. Jag tog med mig min samarbetspartner Mattias Gunnerfeldt, Eufori.se och mötte upp Gunvor vid Stureplan. Gunvor förklarade hur hon tänkt och sedan började vi fundera hur man skulle kunna lägga upp en hemsida med layout som ett månadsmagazin.
Resultatet blev en startsida där sidhuvudet har fått ta för sig en hel del, med egen streckkod, skräddarsydd meny för att hitta en harmoni med logotypen som fått en framträdande roll. För att det ska kännas aktuellt har vi även en automatiserad datumfunktion som visar månad och år. Gunvor hade även önskemål att lätt kunna nå ut till sina kontakter med info när en ny intervju var publicerad. Så vi byggde en koppling till Mailchimp för att därigenom enkelt kunna göra utskick utan risk för att hamna i spam-mappar och för att slippa klippa och klistra mailadress fram och tillbaka.
Hela sidan bygger på ett responsivt tema som sedan skräddarsytts med form och färg. I sidfoten har vi bakat in alla sociala kanaler som Gunvor är aktiv på, för att få det hela levande och lättillgängligt.